Friday, June 27, 2008

Alhamdulillah...

Syukur kehadrat ilhahi, akhirnya aku berjaya masuk ker MMU dengan senang tanpa begitu banyak masalah. sudah 2 minggu agaknya aku berada disini, dan alhamdulillah segalanya berjalan lancar dan diharapkn begitulah seadaanya sehinggalah aku tamat degree nanti. Segala yg aku fikirkn tetang university tidak len hanylah pemainan fikiranku kerana keadaan di uni berbeza dr yg aku fikirkan tp yg menepati agakanku. Namun alhamdulillah, aku menjadi insan yg lebih baik disini, keadaan sekeliling mengajarku menjadi seorg insan yg lebih baik, menjadi hambanya yg lebih baik. Aku bersyukur aku dikurniakan kelebihan ini dan aku mengharapkn ia kekal sebagai sikapku selama2nya.

Disini aku semakin tenang dan semakin gembira dengan hidupku. walaupun kerja yg berlambak2 dan esyemen yg takputus2.. tp ia tidak menjadi pemutus semangatku kerana, aku bukanlah berasal dr keluarga yg berada, alhamdulillah kami diberi rezeki yg lebih tp tidaklah berada dalam golongan org berada namun kami bersyukur dengan pemberianNya. Ayah dan ibuku bersusah payah memberi aku tempat di mmu demi kasih dan sayangnya mereka padaku, dan setiap kali aku memikirknnya, aku sebak kerana sedikit pun yg aku buat tidak mampu membalas jasa2 mereka berdua. Apa yang aku mampu pohonkan akan kebahagian mereka di dunia dan di akhirat. Tidak putus2 ku doakn kebahagian buat kedua ibubapaku kerana itulah yg aku harapkn dr tuhanku.

Aku tidak akn sia2kan segala usaha mereka untuk melihat aku berjaya. Itulah janjiku kepada meraka yg akn aku tunaikn walaubagaimanapun. Insyaallah..

1 comment:

Hafizah Mohamad said...

adik munyit~~ saya xde kedit nk balas mesej..wakkaak.panggg~~!!